Friday, April 29, 2011

Hari Rajin Sedunia

ok,saya ni takder lar rajin sangat pun..tapi kalau datang mood rajin tu memang sangat rajin la.tapi selalu nyer malas lar..ader 2 bende je yang saya rajin..first tidur,second is makan..haha


tapi apa plak yang saya rajin hari ni ek?yg penting bukan tidur sebab kalau tidor saya takleh lar nak update blog ni kan...


jawapan nyer ader kene mengena ngan makan iaitu masak!!yes,saya masak..nape,tak caya ke?


hari ni saya masak 3 kali..lunch,minum petang,dinner..rajin kan..


breakfast?disebabkan terbangun 'awal' pagi tadi tak dapat lar buat..kalu tak dah lepas mee goreng..*yeke?*


ok,tuk lunch saya masak spagheti...western tul lunch ngan spagheti je..bajet owang putih lar tu..haha


tapi sumer tu dibantu oleh irah and efa..resepi ni pun efa punyer..so,main chef nyer adalah efa lar..yang penting kitorang tak gume sos campbell (betul ke saya eja?)..


 ~ini adalah cendawan butang kalau ader sape2 tak tau~

 ~kite potong tomato jadi dadu~

 ~tu bawang merah ngan bawang putih yang dah ditumbuk,cendawan~

 ~tunggu spagheti masak~

~tumis bawang putih pastu masukkan daging yer~

 ~ni setelah di campur sumer sos,daging,cendawan~
tak dapat nak snap mase masukkan bahab2 tu sebab syok masak..haha


dan setelah siap masak sumer,mase tuk makan..hasil yang kitorang dapat adalah


hahaha..tipu giler gambar camtu kan..camni lar hasil nyer


tapi seriously,sedap giler..

next minum petang plak kitorang wat roti hotdog




walaupun selalu nyer orang minum petang ngan teh,kopi, kitorang ngan sirap..best tak?haha

untuk dinner plak, kitorang masak sardin..ok lar tu sardin kan..tapi sardin malam ni mewah skit..sebab baru beli barng dapur,kitorang leh tumis bawang,letak cili kisar..terbaik lar



 ~teka ni apa?~



so,dengan itu maka berakhir lah hari rajin saya..esok tak tau lagi rajin ke tak..haha



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
saya adalah saya..nobody can change it