Thursday, January 20, 2011

kek batik yang paling sedap

nak tau dekat mane aku boleh jumpa kek batik yang paling sedap?dekat rumah aku la..hahaha..dan semestinya aku yang buat la..so,mari kite tengok cara-cara untuk buat kek batik yang paling sedap..(perasan nyer aku ni)..hehehe

pertama sekali kite kene ader kuali, baru la boleh buat kan.first,panas kan lah kuali tu..masukkan mentega.kacau-kacau sampai cair sumer mentega tu..


dah siap sumer mentega tu cair,masukkan telur yang dah kacau dalam mentega.pastikan sentiasa dikacau.kalau tak nanti jadi berketul-ketul.kacau la dengan penuh semangat..







semangat giler ni kacau.tu pun ader ketul-ketul sikit..selepas beberapa lame kacau (tapi jangan sampai berjam-jam plak), masukkan koko yang dah di campur dengan milo dan air.kacau lagi..





tapi sebelum nak buat sumer ni,pastikan bahan utama iaitu biskut marie dah di patah-patahkan.






camtu la rupenyer.berbalik kat kuali tu,terus kan mengacau yer..nanti lame-lame akan jadi pekat..sangat menyelerakan aku tengok.cam coklat cair.kalu celup dengan strawberry pon best gak rasenyer..





huhuhu..menyelerakan sungguh rasenyer kan.so,last sekali kite masukkan biskut marie yang dah patah-patah tadi..kacau baik-baik.biar rata biskut tu ngan coklat yang cair ni..pastu letakkan dalam bekas dan simpan dalam peti sejuk.nt dah keras sikkt,kite leh potong dan makan..






terima kasih kepada Nor kasmili Sa'ad dan juga Marheerah Marhe sebeb tolong buat.juga kepada Sharifah Athirah..kek batik ni aku buat sebenarnyer untuk kekandaku..petang tu die datang kat rumah.kate nyer sedap...yey!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
saya adalah saya..nobody can change it