Thursday, February 10, 2011

tragedi 2006 berulang kembali...

korang rase ape yang berlaku mase 2006 yang berlaku lagi sekarang ni??venue nyer kat segamat, my hometown.banjir besar la yang kecoh mase pilihanraya kat Labis tu.memang sangat teruk banjir kali ni.orang kate kali ni punyer banjir lagi teruk daripada yang tahun 2006.mase tahun 2006 tu pun dah cukup teruk aku rase,cume kali ni airnyer naik perlahan-lahan lar.dulu dalam satu malam je air dah naik.orang-orang yang kene pon tak sempat nak buat ape-ape.selamatkan diri je la.nasib baik rumah aku tak kene.kalu tak, tak tahu lar camne.syukur la sangat-sangat.mase banjir and after banjir tu, aku sempat la pergi tengok kawasan yang kene banjir tu.so,korang tegok je la gambar yang sempat aku snap ni ea..

ni dari jambatan no2.jambatan no1 belah sane tu dah xleh lalu sebab bahaya


kuat arus air nyer





aku ngan adik aku,fatin

hujan lebat berhari-hari tak henti

sempat snap helikopter yang skali mase pm dtg.nak landing la ni

akhirnyer setelah beberape hari,matahari muncul kembali








korang leh nampak paras air kat bangunan kuning tu

rosak jalan sebab arus yang kuat


ni dah turun sikit air

adik aku,an kat umah wak

kat sini paras air kat leher ayah aku kat atas tu.tinggi kan



garaj yang roboh tu umah sebelah punyer tapi sebab arus sampai terbawak ke rumah sebelah











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
saya adalah saya..nobody can change it