Tuesday, September 13, 2011

kek lobak merah yang marvellous

Balik aje rumah mesti mak saya suruh buat kek..die akan bagi resepi dan duit,pastu saya lah yang kene buat..selalunyer adik saya, fatin akan tolong.

Kali ni mak saya suruh saya buat kek lobak merah plak..fatin kate mak teringin nak makan lepas rase kek camni kat secret recipe..tak tau lar betul ke tak..

Tapi yang semestinyer kek saya ni takder lar rase cam kat secret recipe kot..hehe

Kali pertama buat fatin ader tolong sekali..tapi tak sempat nak snap pe2 sebab buat cam kelam kabut skit..hehehe

Kali ke2 ni sempat lar snap.saya buat sorang tau..huhu

Dalam banyak2 proses nak buat ni,yang paling leceh skali nak parut lobak ngan kulit oren..pastu nak tumbuk badam plak..adoi,dah lar buat 2 kek kali ni….

~paling leceh nak parut lobak lar~


~ni kacang yg dah ditumbuk dan dibakar~

~ni mentega dan gula kastor~

~campur sekali dengan telur dan esen vanila


~kacau jangan tak kacau~

~lastly,masukkan kacang~


~ready untuk dibakar~

~tada!inilah kek nyer~

Tapi akhirnyer saya berjaya menyiapkan kek ni..tapi kek kali ni kalau nak compare ngan kek yang 1st time saya buat ngan fatin kek kali ni cam moist and berat skit..tapi still sedap 

p/s:masuk bakul angkat sendiri nampaknyer..hehe


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
saya adalah saya..nobody can change it