Sunday, June 17, 2012

luahanku


pening2..saya tak tahu nak buat apa sekarang ni....rase tersepit antara dua pilihan.kalau mintak putus,takut nanti menyesal plak.kalau nak still on,nanti jiwa saya jugak yang terseksa.saya tak tahu nak ngadu kat sape lagi.kesian kat housemate kene dengar masalah saya hari2.walaupon saya rase diorang ikhlas nak dengar masalah saya and try nak settle kan,tapi saya rase bende tu sumer membebankan diorang yang dah cukup beban ngan masalah diorang sendiri..plus assignment yang berlambak tak siap lagi.

actually,saya tak nak citer bende ni kat sini.tapi saya rasa saya perlu untuk menenangkan perasaan saya maybe.saya ader problem dengan bf saya.die dah berubah sekarang...but he change for the better.that's good.tapi yang saya tak boleh terima bile die menjadi terlalu obses dengan apa yang die buat.maybe ader yang rase saya ni tak patot macam ni sebab die dah berubah.so,saya patut bersyukur.saya memang  bersyukur...sangat2.tapi bile dah jadi macam ni,susah untuk saya.

apa korang rase bile korang selalu kene tazkirah dengan ayat A-Quran,hadis?before this hari2 tapi lepas saya bagitau saya terasa hati dengan apa yang die buat,kurang lar skit..but still...saya bukan apa,cara die buat saya rase saya ni jahat sangat.saya tahu siapa saya.memang saya bukan perempuan muslimah yang sempurna,tapi saya tahu lar batas2 yang perlu saya jaga.die tahu saya macam mane.so,adakah perlu dengan ayat2 tu sumer?

die jugak ader contact housemate suruh die tolong jagakan saya.die cakap tolong tengok2 kan saya,nasihatkan saya,tolong saya untuk jadi baik..bimbing lar saya ni ke arah kebenaran.saya sangat sakit hati bile baca mesej die.die pikir saya ni perempuan macam mane sampai perlu kawan saya bimbing saya.lain lar kalau ssaya ni jenis perempuan liar,bergaul sana sini..tension tau tak bile baca mesej die tu.

niat die memang baik.tersangat baik..saya tak cakap apa yang die bagitau saya tu sumer tak betul.before ni saya pon pernah nak suruh die buat something yang baik tapi xder lar saya sampai nak kuarkan macam2 ayat..cakap berkias lar kan...slowly.cara die buat ni memang tak kene dengan jiwa saya.saya pon ader cerita bende ni sumer dengan mak.die ader bagi jalan penyelesaian yang saya tak pasti samada nak ikut atau tak..putus.

before ni saya pon pernah bercouple dengan laki lain...dalam hubungan saya sebelum ni pon saya banyak buat keputusan terburu2 dan akhirnya saya menyesal sendiri.saya tak nak lar menyesal nanti.sebab tu lame saya berpikir dan sampai sekarang saya masih tak jumpa jalan penyelesaian yang terbaik.

saya ader buat solat istikharah..tapi tak nampak sebarang petunjuk lagi.orang kata tak semestinya melalui mimpi.gerak hati kita pon boleh bagi petunjuk.sebab tu saya kene pikir betul2.lagi pon saya tak tahu ada lagi ke lelaki yang nak kat saya ni?yer lar,sape lar saya ni..muka memang sempurna,cukup sumer ader.cuma tak secantik perempuan2 kat luar sana.nanti jadi anak dara tua payah lar..dah kene suruh mak plak cari jodoh untuk saya.. *sempat lagi buat lawak*

kalau lah saya boleh saya putarkan masa balik,memang banyak bende yang saya nak betulkan.tentang decision yang saya buat dulu..ader yang saya rasa sangat menyesal.plus,si 'die' muncul kembali..saya tak tahu nak bagi reaksi apa.tapi setakat ni masih  boleh dikawal.lagipon saya rase die happy dengan hidup 'die'..jadi tak perlu lar saya nak ganggu kan..tapi kehadiran 'die' memang xder kene mengena dengan keputusan yang aku nak buat ni.masalah ni dah lame,sebelum 'die' muncul lagi.

ok,tak pernah saya tulis sepanjang ni..better i stop now.nanti ntah ape2 je yang saya melalut...

p/s:korang pikir lar apa yang korang akan buat kalau korang berada di tempat saya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
saya adalah saya..nobody can change it